Case Study: Moja Strategia E-commerce.

Dobra strategia ecommerce to podstawa…

Często spotykałem się z takimi tytułami w artykułach, na szkoleniach czy kursach. Jednak rzadko kiedy ktoś zagłębiał się w szczegóły, tłumacząc, co dokładnie oznacza strategiczne działanie w biznesie czy marketingu. Zazwyczaj kończyło się na ogólnikach, bez praktycznych przykładów do naśladowania i wdrażania w codziennej pracy.

Dziś z przyjemnością podzielę się moim podejściem do strategii marketingowych. Początkowo myślałem, że niekończące się testy A/B są drogą do sukcesu. Jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała moje założenia, pokazując, że potrzebne są inne rozwiązania, gdy efektywność kampanii zaczynała spadać. Wpadłem w pułapkę ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, co okazało się błędem.

Zrozumiałem, że poszukiwanie efektywnych rozwiązań marketingowych jest ważne, ale to tylko jeden z wielu elementów skutecznego e-commerce. Rok temu postanowiłem, że oprócz testów zacznę:

👉 Analizować content marketing konkurencji w mediach społecznościowych dla każdego klienta, aby zrozumieć kluczowe aspekty budowania wizerunku, świadomości i tożsamości marki 🧐,
👉 Opierać się na raportach skuteczności poszczególnych produktów z GA4, wyciągając wnioski, które produkty nie przynoszą oczekiwanych konwersji czy ROAS 📊, (inspiracją okazał się Maciej Lewiński ze swoimi wpisami na LinkedIn)
👉 Obserwować źródła pozyskiwania klientów, aby tworzyć strategie na powracających klientów 🕵️‍♂️, (świetna porada od Bartosz Kubatko podczas ploteczek)
👉 Analizować AOV (średnią wartość zamówienia) dla każdego klienta, aby maksymalizować wartość pojedynczego zamówienia 💰,
👉 Obliczać Breakeven ROAS dla każdego klienta, aby znać minimalny zwrot z inwestycji niezbędny do osiągnięcia rentowności 📈,
👉 Dodać do kont reklamowych wskaźniki takie jak LPV do ATC, ATC do IC, IC do PUR, co daje mi lepszy wgląd w przepływ użytkowników od wejścia na stronę po dokonanie płatności 🛒,
👉 Zrezygnować z nadmiernej analizy CTR czy CPC, które obecnie uważam za mniej istotne wskaźniki efektywności 🚫,
👉 Tworzyć treści UGC (User Generated Content), aby zdobyć przewagę nad konkurencją 📸.

…i to tylko część mojej strategii, ale nie wszystkie karty odkryję od razu 😉

Dzięki tym działaniom, sklepy internetowe naszych klientów w BRAND4U cieszą się teraz stabilnością, której wcześniej brakowało. Mimo sezonowości, dysponujemy skutecznym planem marketingowym, który pozwala nam płynnie przemierzać przez zmienność rynku.

Zwiększ przychody swojej firmy

Umów się na 30-minutowe spotkanie online!

Co o tym myślisz?
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Autor wpisu:

Damian Klemann

Damian Klemann

Jestem ekspertem w zakresie marketingu cyfrowego, specjalizującym się w technologii oraz tworzeniu spersonalizowanych strategii dopasowanych do indywidualnych potrzeb i celów każdego klienta.